اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد

مدیر عامل آتش نشانی مشهد از انجام اقدامات موثر بهداشتی در راستای صیانت از سلامت پرسنل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، در بین بیش از یکهزار و 200 نفر از آتش نشانان شاغل در حوزه‌های عملیاتی و ستادی این سازمان خبر داد.

انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، امیر عزیزی اظهار کرد: این سازمان دارای بیش از 50 ایستگاه آتش نشانی و ساختمان‌های ستادی و آموزشی با جمعیتی حدود یک هزارو 200 نفر پرسنل ستادی و عملیاتی است.

مدیر عامل آتش نشانی مشهد گفت: با توجه به زندگی شیفتی آتش نشانان در کنار یکدیگر و احتمال بیشتر ابتلا به این ویروس، از روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا و پیرو ابلاغ مصوبات نخستین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری کرونا،کلیه کلاس‌های ضمن خدمت و آموزش‌های درون و برون سازمانی و انجام مانورهای عملیاتی به طور موقت تعطیل و ساعت شروع شیفت‌های عملیاتی نیز تغییر کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این اقدامات، برگزاری اجتماعات گروهی در ایستگاه‌ها و انجام کلیه برنامه، شهر شناسی و خروج های غیر اضطراری از ایستگاه‌ها تعلیق و تمام مسابقات و دوره‌های ورزشی تا اطلاع ثانوی لغو و کارهای مختلفی در این خصوص درسطح سازمان و ایستگاه‌های عملیاتی از جمله توزیع بنرهای اطلاع رسانی و پوسترهای آموزشی با موضوع آگاه سازی در خصوص ویروس کرونا انجام شده تا پرسنل با مطالعه آن نسبت به آشنایی با این بیماری آگاه شوند که خوشبختانه آتش نشانان در خصوص رعایت بهداشت فردی، فوق العاده عمل کردند و همچنین تمام این اقدامات تبلیغاتی و آموزشی موجب شد تأثیر مثبتی بر آگاهی پرسنل بگذارد.

عزیزی افزود: به منظور سازماندهی و توزیع یکپارچه اقلام بهداشتی ویژه پیشگیری از بیماری«کرونا»، نمایندگان اداره ایمنی و سلامت تحت عنوان «سفیران سلامت» ضمن مراجعه ایستگاه‌ها، توصیه‌های بهداشتی لازم را به آتش نشانان ارائه می‌دهند و واحد روانشناسی اداره ایمنی و سلامت هم تدابیر ویژه‌ای در دوران گذار این بیماری کرونا و تاثیرات روانی این بیماری بر سلامت روحی آتش نشانان اندیشیده است.

مدیر عامل آتش نشانی مشهد خاطرنشان کرد: ضدعفونی محیط داخلی ایستگاه‌ها، آشیانه، تجهیزات و خودروها با مواد مخصوص ضدعفونی شده و تا به امروز بیش از 200 لیتر مایع ضد عفونی کننده دست، 800 لیتر مایع ضد عفونی سطوح، 224 عدد مایع دستشویی، 232 عدد مایع ظرفشویی، 103 لیتر جرم گیر، 65 لیتر الکل مخصوص جهت ضد عفونی سطوح در ایستگاه‌ها توزیع و بیش از 150 بسته دستکش لاتکس و 1500 عدد ماسک نیز تحویل آتش نشانان و همکاران حوزه ستادی شده است.

وی یادآور شد: نحوه توزیع غذای روزانه در ایستگاه‌ها نیز طبق پروتکل‌های بهداشتی استاندارد با استفاده از ظروف یکبار مصرف مرغوب و به صورت یکپارچه در حال انجام است.

عزیزی گفت: امیدوارم با رعایت بهداشت فردی به ترتیب خودمان، خانواده، همکاران، شهر و در نهایت کشورمان این بحران را به سلامت سپری کنیم.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول